OGÓLNE WARUNKI ZLECENIA TRANSPORTOWEGO
AKROSTAL SP. Z O.O.
OWZT do pobrania w postaci pliku PDF
Ogólne Warunki Zlecenia Transportowego
Postanowienia ogólne
- Ogólne Warunki Zlecenia Transportowego określają zasady realizacji umów przewozu towarów, w których spółka Akrostal sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu występuje w roli zlecającego przewóz i zwana jest dalej Zlecającym.
- Ogólne Warunki Zlecenia Transportowego, zwane dalej również OWZT, stanowią integralną część wszystkich umów przewozu zawieranych ze Zlecającym i określają wzajemne relacje pomiędzy Zlecającym i Przewoźnikiem. Odstępstwo od stosowania niniejszych Ogólnych Warunków Zlecenia Transportowego wymaga formy pisemnej pod rygorem nieważności.
- Ogólne Warunki Zlecenia Transportowego podane są do wiadomości
i akceptacji Przewoźnika na stronie internetowej Zlecającego: www.akrostal.pl w formie umożliwiającej ich pobranie i odtwarzanie przez Przewoźnika lub będą mu doręczone przez Zlecającego przed zawarciem umowy. Jeżeli Przewoźnik pozostaje w stałych stosunkach gospodarczych ze Zlecającym, jednokrotne przyjęcie do wiadomości przez Przewoźnika treści OWZT uznawane jest jako ich akceptacja i oznacza ich obowiązywanie przy wszystkich umowach przewozu zawieranych pomiędzy Stronami, aż do czasu zmiany treści OWZT lub odwołania ich stosowania w odniesieniu do danej umowy. - Jeżeli Przewoźnik również posługuje się wzorcem umownym zawierającym ogólne warunki zlecenia transportowego, zawarta pomiędzy Stronami umowa nie obejmuje tych postanowień wzorców, które są ze sobą wyraźnie sprzeczne.
Wykonanie zlecenia
- Zlecenie Transportowe złożone przez spółkę Akrostal sp. z o.o. (zwane dalej Zleceniem) może zostać wykonane wyłącznie przez Zleceniobiorcę, który:
- a) jest licencjonowanym Przewoźnikiem,
- b) posiada aktualną i opłaconą polisę OCP z sumą gwarancyjną nie niższą niż 200.000 PLN, która posiada klauzule zapewniające ochronę ubezpieczyciela za szkody powstałe w wyniku kradzieży lub rabunku oraz nie zawiera wyłączeń terytorialnych w stosunku do miejsca realizacji Zlecenia.
- Cena frachtu obejmuje wszystkie koszty związane z wykonaniem przewozu.
- Warunkiem otrzymania przez Przewoźnika płatności za wykonaną usługę w terminie
30 dni od dnia jej wykonania, jest: dostarczenie do Zlecającego prawidłowo wystawionej faktury VAT wraz z potwierdzonymi przez odbiorcę dokumentami poświadczającymi prawidłowość dostarczenia towaru (np. WZ, LP, CMR, dokumenty celne, jeśli w danym przypadku zostały wydane). Przewoźnik zobowiązany jest przesłać Zlecającemu dokumenty, o których mowa w zdaniu poprzednim, w terminie 10 dni od daty dokonania rozładunku przewożonego towaru przez odbiorcę. W przypadku transportu, gdzie realizowanych jest wiele punktów rozładunku termin ten zostaje wydłużony do 20 dni. W przypadku opóźnienia w wykonaniu przedmiotowego obowiązku, Zlecający uprawniony jest do naliczenia kary umownej
w wysokości 30% wartości frachtu. W przypadku opóźnienia w dostarczeniu powyższych dokumentów, w terminie określonym powyżej, przekraczającym 30 dni, Zlecający uprawniony jest do naliczenia kary umownej w wysokości 100 % frachtu. W każdym jednak przypadku, termin płatności frachtu liczony jest od daty dostarczenia Zlecającemu prawidłowo wystawionej faktury VAT. - Cesja przez Przewoźnika wierzytelności wynikającej z zawartej pomiędzy Stronami umowy przewozu wymaga pisemnej zgody Zlecającego.
- W przypadku gdy należności wynikające z faktur VAT Przewoźnika określone zostały
w walutach obcych, Zlecający ma prawo do zapłaty w walucie polskiej z zastosowanie średniego kursu NBP (Tabela A) ogłoszonego w dniu załadunku towaru. - Przewoźnik zobowiązuje się do umożliwienia oraz utrzymywania stałego kontaktu
z kierowcą wykonującym Zlecenie. Przewoźnik jest zobowiązany do przekazania Zlecającemu informacji o stanie realizacji zlecenia, w tym lokalizacji przewożonego towaru, w ciągu 1 godziny od momentu otrzymania zapytania Zlecającego o ładunek. - Obowiązkiem Przewoźnika jest podstawienie pod załadunek pojazdu sprawnego technicznie, czystego i zdezynfekowanego, wyposażonego we wszystkie wymagane dokumenty niezbędne do wykonania danego rodzaju przewozu.
- Zlecający nie ponosi odpowiedzialności za wydanie towaru nieodpowiedniej osobie lub firmie, jeżeli wydanie towaru nastąpiło osobie/firmie wskazanej przez Przewoźnika
w informacji przekazanej Zlecającemu w związku z zawartą umową przewozu. - Do obowiązków Przewoźnika należy sprawdzenie zgodności z dokumentami ilości oraz wagi przekazanego przez Zlecającego towaru. W przypadku braku możliwości sprawdzenia ilości lub jakości ładowanego towaru, kierowca Przewoźnika jest zobowiązany do dokonania stosownego wpisu w Liście Przewozowym lub innym stosownym dokumencie.
- W przypadku nieterminowego podstawienie samochodu przez Przewoźnika, Zlecający uprawniony jest do naliczenia kary umownej w wysokości 200% frachtu. Przedmiotowa kara umowna należna jest Zlecającemu także w przypadku: podstawienia niesprawnego pojazdu, nieuzgodnionej zmiany środka transportu, podania błędnej informacji
o położeniu samochodu wykonującego przewóz, braku dokumentów lub środków technicznych niezbędnych do realizacji Zlecenia oraz nieprzestrzegania instrukcji załączonych do Zlecenia. Przedmiotowa kara nie będzie naliczana w przypadku akceptacji przez Zlecającego zmiany terminu podstawienia samochodu. - Zapłata kary umownej, o której mowa w ust. 3, 10 oraz 16, nie wyklucza uprawnienia Zlecającego do dochodzenia odszkodowania za nieprawidłowe wykonanie umowy na zasadach ogólnych.
- W przypadku wystąpienia w trakcie realizacji Zlecenia jakichkolwiek przeszkód uniemożliwiających jego prawidłowe wykonanie, Przewoźnik zobowiązany jest do natychmiastowego kontaktu ze Zlecającym.
- Zlecający nie ponosi odpowiedzialności za niezawinione przestoje samochodu Przewoźnika. Zlecający zastrzega sobie możliwość załadunku lub rozładunku towaru oraz odprawy celnej do 24 godzin od daty i godziny podanej na Zleceniu, bez możliwości zwiększania przez Przewoźnika wysokości frachtu.
- Wszelkie zmiany w przyjętym Zleceniu wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Jakikolwiek doładunek lub przeładunek samochodu, którym wykonywany jest transport towarów objętych Zleceniem, wymaga pisemnej zgody Zlecającego. Przewoźnikowi zabrania się pozostawiania towaru w miejscu innym niż punkt rozładunku.
- Od chwili odbioru przez Przewoźnika towaru objętego Zleceniem, do chwili rozładunku u odbiorcy. Przewoźnik odpowiada za wszelkie szkody przewożonego towaru,
w szczególności uszkodzenia lub kradzież. Za zabezpieczenie i rozmieszczenie ładunku odpowiada kierowca. Kierowca ma obowiązek korzystania z parkingów strzeżonych. - Wszelkie pisemne reklamacje związane z wykonaniem umowy Strony będą zobowiązane rozpatrzyć w terminie 30 dni od dnia ich otrzymania. W przypadku braku pisemnej odpowiedzi na reklamację w wyżej wymienionym terminie uznaje się, iż reklamacja została uznana. Strona, która nie dopełniła przedmiotowego terminu, zobowiązana jest do zapłaty na rzecz strony zgłaszającej reklamację kary umownej w kwocie odpowiadającej równowartości frachtu.
- Wszelkie dane zwarte z w zleceniu, jak i pozyskane przez Przewoźnika w trakcie jego realizacji są poufne i nie mogą być wykorzystywane i rozpowszechniane dla celów własnych Przewoźnika. Zastrzegamy sobie prawo do wstrzymania płatności za niniejsze zlecenie i obciążenie Przewoźnika karą umowną w wysokości 100 000 PLN w przypadku niedotrzymania tego warunku.
- W zakresie nie uregulowanym w niniejszych Ogólnych Warunkach Zlecenia Transportowego, stosuje się odpowiednie przepisy prawa polskiego, w szczególności ustawę prawo przewozowe oraz konwencję CMR.
- Wszelkie spory wynikłe z umów zawieranych ze Zlecającym będą rozpatrywane w sądzie właściwym dla miejsca siedziby Zlecającego.